1 augustus 2012

Dag 807: Scriptie

Alweer vier maanden geleden begon ik eraan, mijn keuze-onderzoek, of in bekender Nederlands: mijn scriptie! 21 weken full time een onderzoek doen en daar een mooi verslag uit maken.

Nu nog maar een kleine maand te gaan voor alles af moet zijn. En: het is me gelukt! 
Door de vakantie periode werd de werkdruk wat opgevoerd, en op het moment dat ik dit schrijf ligt de eindversie naast me om nagekeken te worden door vriendlief voor de taal. Daarna hoef ik alleen nog maar de opmaak aan te passen, en op het moment dat dit online komt heb ik de laatste versie ingeleverd! Nu hoef ik alleen nog maar een presentatie te maken!
Ook ga ik nog een workshop geven op een symposium voor zwangerschap en psychiatrie, waar ik de komende maand me dus mee bezig ga houden.
Uiteindelijk is dat pas eind september en ook de presentatie van mijn scriptie is pas eind september, want dit kwam met besprekingen het beste uit.

Maar, wat vond ik er van?
Nou mijn vooroordeel is bevestigd: ik ben geen onderzoeker. Het rustige leven (in vergelijking met co-schappen) is echt heel fijn. Maar het onderzoek zelf doen maakt me niet echt gelukkig. Een mooi eindproduct in je handen en dat je ergens veel van af weet en er conclusies over kunt trekken is wel leuk. Maar ik wordt veel gelukkiger van direct contact met mensen. Kortom: mijn studie is een goede keuze geweest.
Nog maar een paar weekjes en dan zit het er weer op! Weer iets afgesloten!

Plaatje komt van hier

3 reacties:

  1. Bijna klaar, dat is een goed gevoel he? ;) Leuk om te lezen dat je gelukkiger wordt van contact met mensen. Veel succes nog even met de laatste weekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig en succes met de laatste loodjes!!

    BeantwoordenVerwijderen