20 januari 2013

Dag 1015: Granny Squares

Een paar maanden geleden deed ik mee met een granny swap. Nu ligt hier een hele mooie stapel gehaakte vierkantjes, waar ik nog een doel voor moet bedenken. Hier wat inspiratie wat je allemaal kunt doen met oma's vierkantjes.


Je kunt er gewoon een deken van maken. Ik vind het heel mooi om bij vierkantjes met verschillende kleuren te eindigen met Ă©Ă©n kleur (bijvoorbeeld wit) en ze daarmee aan elkaar te maken. Bijvoorbeeld met de Join as  you go methode!

Bron

Of een kussen. Dit plaatje is met kleine vierkantjes van maar 2 rondes, erg leuk! Kan natuurlijk ook met grotere vierkantjes.
Bron

 Je kan ook een kussen of deken in een bepaalde vorm maken. Zoals deze Up die ik een paar jaar geleden haakte.


Van granny squares kun je ook hoesjes maken voor eigenlijk alles wat je kunt bedenken. Zoals deze Ipad-cover!
Bron

Er zijn ook tassen gemaakt van granny squares, in allerlei verschillende vormen en maten. Bijvoorbeeld een recht toe, rechtaan shopper, of meer een buideltas!

Bron

En Nicollie heeft hele leuke portemonneetjes ontworpen van granny squares, met een geweldige tutorial erbij!
Bron

Er worden ook kledingstukken gemaakt met granny squares. Niet helemaal mijn smaak, maar je zou bijvoorbeeld een schortje kunnen maken ermee.
Bron

6 reacties:

  1. Mooie voorbeelden! Benieuwd wat het resultaat gaat zijn! Mijn granny's liggen ook nog op een projectje te wachten, maar jouw sleutelhanger is in gebruik hoor!
    Liefs, Zjizjipke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog, ben helemaal geĂ¯nspireerd! Eens kijken off ik wat geschikt gaten in mijn voorraad heb...

    Vooral de portemonneetjes vindt ik leuk! Of de deken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grannys zijn geweldig , gebruik jou gemaakte granny knipje voor mijn kleine geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke ideetjes! Maar ik blijf het meest fan van nummer 1 :) Zo'n deken of iets anders met een witte rand eromheen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kussen op foto nummer 2 is helemaal te gek. Ik stop het meteen in mijn kaft "nog te maken dingen" (ze wordt heel dik, nu nog tijd vinden)

    Zelf heb ik gisteren ook een blogpost over "granny squares" gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen