22 januari 2013

Dag 1017: Spierballen

Tijdens mijn onderzoek zat ik met een super leuke groep meiden op één kamer. Op sommige momenten waren we meer aan het kletsen dan aan het werk, en vaak ging dat ook over creatief bezig zijn.
Één van de meiden was een huisje aan het zoeken en ging samen wonen met haar vriend. Ze wouden graag een vloerkleed, en het leek haar leuk om een gehaakt vloerkleed te hebben. Zo kwam het dus dat ik gevraagd werd of ik voor haar een vloerkleed wilde maken.
Natuurlijk zei ik ja. Het leek me een hele leuke uitdaging. Nog nooit eerder zo iets gedaan.
Ik stuurde haar wat voorbeelden, en in overleg met haar vriend natuurlijk, werd besloten dat ze een vierkant kleed wilde. Het voorbeeld met granny stripes vond ze het mooist.
Samen hebben we kleuren uitgezocht en na de kerst ben ik er eindelijk mee aan de slag gegaan.


Het werd dus een granny stripe kleed, met vierdubbele draad Rico Creative Cotton. Gehaakt met naald 10. Een randje met de kreeftsteek maakt het helemaal af! Het kleed is ongeveer 100x120cm. Het voelt heerlijk zacht aan, maar ziet er ook stevig uit, precies zoals een vloerkleed moet zijn! Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat en hopelijk is de opdrachtgever dat ook.


4 reacties:

  1. Voor die spierballen hoef je dus helemaal niet naar een sportschool, hihi. Hij is mooi geworden.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er prachtig uit, plus dat je iets unieks hebt wat niemand anders heeft
    Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er mooi uit zeg! Maar is het niet zwaar zo groot en dan met haaknaald 10 aan de slag?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel erg netjes uit!
    Inderdaad heb je geen poeder of wat dan ook nodig om spierballen te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen