1 maart 2013

Dag 1055: Dress to depress

Had ik het vorige week nog over het bekende "lijstje van kledingstukken die je moét hebben", iedere vrouw heeft natuurlijk ook een lijstje met dingen die ze absoluut nooit zou dragen.
Nu is nooit natuurlijk een heel groot woord, en kan dat weleens veranderen (Ik schijn ooit gezegd te hebben dat ik nooit roze zou dragen....), maar er zijn zeker een aantal dingen waarvan ik weet dat ik ze echt niet aan zou doen. En vriendlief zou het direct uitmaken als ik het wel doe (zegt hij nu...;)).

bron
Voor mij staat bovenaan dit lijstje de panterprint (of een ander soort dierenprint). Op het moment is het geloof ik mode en cool, maar ik blijf het echt heel lelijk en asociaal vinden. Ik associeer het met te strakke glimmende leggings bij te dikke vrouwen en enorme bontkragen, gouden naamkettingen en grote kuiven. Nee je zult mij niet zo snel zien met een panterprintje.

Ik was van plan hier een uitgebreid betoog alleen over een panterprint te gaan houden, maar terwijl ik aan het schrijven ben bedenk ik nog iets wat ik echt nooit en te nimmer zou dragen. Iets waarvan ik  ook echt niet snap dat bijna heel Nederland het wel draagt: Een natte jas. Een jas die zo glimt dat het lijkt alsof je een vuilniszak aan hebt die natgeregend is. Een jas die het liefst ook nog kraakt bij iedere beweging die je maakt, omdat het gemaakt is van een goedkoop synthetisch materiaal. Natuurlijk zit er een bontkraag op die jas, hoe groter de kraag hoe meer aanzien je hebt in de groep. En daarbij draag je natuurlijk een panter legging, een tasje met zo veel mogelijk gouden gespen en kettingen er aan, en een Blackberry in je hand. Die Blackberry blijft ten alle tijde in je hand en voor je gezicht, ook als je moet rennen om de bus te halen.
Nee, liever niet. Ik vermaak me wel op mijn rode pumps met spijkerbroek en fifties jurkjes.
En jij, wat zou jij nooit dragen?

0 reacties:

Een reactie posten