17 juni 2013

Dag 1161: Matchbox swap - Wat ik gaf

Ik deed mee aan een Matchbox Swap. Een wattus? Nou een Matchbox Swap. Een matchobox is een luciferdoosje (of ander klein doosje) helemaal versierd en gevuld met een leukigheidje: cadeautje, iets geknutseld, kunst...Je zou er eens op moeten googelen, want er zijn echt geweldige creaties gemaakt.

Dus de lootjes werden getrokken, en ik kreeg het lootje van iemand die ik eigenlijk niet zo goed kende. Maar ik had al wat ideetjes in mijn hoofd, en met haar omschrijving kon ik lekker aan de slag.

Bij het idee van een versierd luciferdoosje, dacht ik gelijk aan een huisje. Dus ik plakte een driehoekje bovenaan het doosje en maakte op wit papier (op maat geknipt) een tekening van een huis. En dit papier plakte ik dan vervolgens op het doosje. Nu heb ik denk ik sinds de 2e klas middelbare school (11 jaar geleden) niet meer serieus getekend, en mijn teken kunsten zijn niet om over naar huis te schrijven. Was dus best een uitdaging, maar ik ben er wel tevreden over. Oh en dat huisje moest natuurlijk ook een inrichting, in het "laatje" van het luciferdoosje. Ik had bedacht om er ook nog een poppetje in te doen (als inhoud van het doosje) maar dat zou een inimini-poppetje moeten worden.

Voorkant en inrichting

Achterkant

Daarna begon ik aan de inhoud. 
Ik begon simpel met wat masking tape. Daarmee maakte ik prikkers, voor bij een feestje! Eerst stonden ze netjes rechtop, maar toen kwam de wind...en was het Ă©Ă©n grote puinhoop!

Ik had de slag te pakken van het stempel maken na de Janneke en Madelief stempel, en bedacht me dat kleine stempeltjes ook wel heel mooi in dat doosje pasten. In het vlaggetjes thema gutste ik slingers, en verder wat eenvoudige figuurtjes (die gutsend niet zo heel eenvoudig zijn), een envelopje en postzegel voor op snailmail  en een Twitter-vogel, want ja het was een Twitter swap!

Ik wilde graag iets in het doosje doen waar de ontvangster zelf iets mee kon maken. Zelf ben ik gek op knoopjes, dus ik besloot wat stofknopen te maken. Ze heeft twee jongens, dus ik zocht mijn meest jongens-achtige stofjes uit en maakte daar deze zes schattige knoopjes van. Ik ben helemaal fan en heb nog meer knoopjes gemaakt, maar daarover later meer.


Tot slot wilde ik, geheel in het vlaggetjes thema, een slinger maken met gehaakte hartjes, of bloemetjes, of sterretjes, of die andere sterretjes, of een mengelmoes van alles bij elkaar... Ik pakte alle mooie kleuren katoen en haakte de sterretjes van Ingrid, van iedere kleur Ă©Ă©n. 

Toen ik daar mee klaar was, dacht ik: laat ik eens kijken hoeveel er eigenlijk in het doosje passen, want het doosje raakte al behoorlijk vol. Nou...dat waren er maar vijf. Het werd dus een slinger van vijf ster-bloemetjes (ik vind het stiekem namelijk meer bloemen dan sterren). En ook met maskingtape maakte ik nog een slinger, het werd dus al een echt feestje in het luciferdoosje!

Trouwens, tijdens het fotograferen van alles ontdekte ik nog een leuke eigenschap van maskingtape: je kan het op je muur plakken en er netjes weer afhalen! Leuk dus om de slingers op de foto te zetten!

Ik zocht nog wat stickers uit die nog netjes bovenop het doosje paste.

Toen bedacht ik me dat ik nog een pot vol kleine hartjeszeepjes heb. Omdat iedereen wel wat liefde kan gebruiken, propte ik aan het eind nog twee kleine zeepjes in het doosje.
Ik moest gewoon even een "polaroid" achtige foto er van maken, schattig toch?

En toen..zat het doosje vol!


Ik had een sollicitatiegesprek in de buurt van mijn swappie, dus ik kon een hoop verzendkosten besparen, en heb heerlijk in het zonnetje mijn envelop bij haar in de bus gegooid! Dit was wel ruim een week voor de openingsdatum, 15 juni. Maar ik sponsor de laatste tijd PostNL wel genoeg, dus vond dit wel handig.
Ik kreeg zelf op 11 juni een heel mooi pakketje in de bus. Ook nog even vol spanning naar staren voor ik het uit mocht pakken dus. Maar om dit niet een nog langer logje te laten worden, komt mijn luciferdoosje een andere keer!



3 reacties:

  1. Wat past er dan veel in een luciferdoosje! Heel erg leuk geworden. Ik ben ook benieuwd naar jouw doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Best wel een groot doosje lijkt me! Wat past er veel in zeg...

    BeantwoordenVerwijderen