3 juli 2013

Dag 1177: Weer eens wat anders

Omdat ik de laatste tijd veel thuis was, had ik de schone taak op me genomen om de booschappen te doen. Alleen na een tijdje ben je wel een beetje klaar met steeds bedenken wat je wilt eten, het een beetje gevarieerd te houden en niet steeds in de herhaling te vallen.
Gelukkig zijn daar blogs. Ik deel regelmatig kant en klare recepten met jullie, maar gelukkig zijn er mensen als Vera en Danielle die gewoon hele nieuwe recepten online zetten.

In mijn dagelijkse blogrondje kwam ik het recept van Zomerse salade met quinoa en zalm tegen. Het zag er super lekker uit, dus heb ik het opgeslagen. Op een zomerse, warme dag leek het mij tijd voor dit gerecht.
Nou wist ik niet wat alle ingrediënten waren (rettich kiemen bijvoorbeeld) en kon ik sommige dingen ook niet vinden in de supermarkt (ongezoute pecannoten), dus dat heb ik achterwege gelaten. Ook een beetje om kosten te sparen. Wel heb ik een avocado toegevoegd (die hadden we liggen en moest echt op) en de rode ui was ik vergeten. Wel gekocht, niet er in gestopt. Ondanks dit alles was het echt een heerlijke, goed vullende salade! Een om vaker te eten deze zomer.

En dan heb je natuurlijk nog de AH-kaartjes. We hadden pasta op, aardappeltjes, wraps, salade...het was Kokosrijst met chiligarnalen. In plaats van paksoi hebben we er prei in gedaan en nog een extra halve rode peper. Super lekker gerecht, die kokosrijst is echt jummie en dan het garnalenmengsel erbij is ook heerlijk. Ik vind vaak zulk soort mengseltjes een beetje klef en weinig smaak, maar door de kokosmelk was dat hier helemaal niet bij. Nog iets om nog veel vaker te eten! Ook makkelijk te maken voor 2 personen.
wel tijd voor rijst maar wat er dan bij. Albert Heijn kwam met de oplossing:



Plaatjes komen van de desbetreffende sites met recepten.

0 reacties:

Een reactie posten